„Az építész az, aki a legnagyobb felelősséggel viseltetik az emberek sorsáért, az építész gyakorolja a legnagyobb befolyást az emberek sorsára, anélkül, hogy az emberek erről tudomást vennének és anélkül, hogy erről maguk az építészek tudomást vennének.” Gerle János
ÉPÍTÉSZET ÉS KÖZÖSSÉGI-KULTURÁLIS IDENTITÁS | Mértékadás és felelősségvállalásA „környezetbarát építészet” nem csak a természetet tartja tiszteletben, hanem illeszkedik, igazodik és barátkozik az őt körülvevő emberekkel és az általuk teremtett világgal.
WEKERLEI KISPIACKötődések és hatások összetettségében keresni a funkcionalitáson túlmutató építészeti tartalom kifejezési módját.
Intézményi karakter heterogén környezetben
A tömegalakítás egyetlen mozdulat: a hosszú tető finom megdöntésével megmutatkozik a középület jelleg, míg a lakóház léptékű metszet segít illeszkedni a falusias környezethez.
PILISI LEN LÁTOGATÓKÖZPONTTermészeti és épített határán, százéves fürdőhagyományra támaszkodva.
Tartós, funkcionalista, puritán épület, egy központ nélküli település első „téglája”.
NAGYSZENTJÁNOSI VÁSÁRCSARNOKTörekedni az épület hiteles helyreállítására, ugyanakkor az új beavatkozásokat a mához igazítani.
Hogyan viselkedjünk és miként viszonyuljunk épített örökségünkhöz, ha az a „lesajnált” panellakótelepet és egy földszintes garázssort jelent, illetve mit lehet kezdeni az év 313 napján elhagyatott aszfalttengerrel?
HAVANNA HETIVÁSÁROrganikus, emberi, anyanyelven szóló középület.
Méltó módon megfelelni a helyszín kisugárzása, a helyi építészet artisztikus gazdagsága és szerkesztő elvei alkotta értékrendszernek.
A mintaterv olyan, mint a nyers hús: jó szakács kezében fenséges fogássá alakulhat, de gondos feldolgozás nélkül ehetetlen marad.
Az épület egyénekre gyakorolt hatása pozitívan szolgálja az intézményt.
A ravatalozó a síremlék archetípusának épületszerű megjelenése, belsejében kontemplatív térrel.
A magamfajtának a templomtervezés ünnep. Templomot tervezni azt jelenti, hogy előttem összegyűlnek a valaha is látott templomok, a Remete-kerti kápolnától a kolozsvári templomig.
Hideg mivoltában meleg, impozáns méretében fészekszerű, ipari megjelenésében mívesen gondozott és lakájos, kortárs mivoltában ősi és időtlen.
A templom nyitott, lelki, szellemi és egyben kulturális közösséget teremtő és megtartó épület.
A ma templomát úgy kell tervezni, hogy a tér az oda betérő figyelmét az isteni üzenetre irányítsa, hogy az üzenet befogadásával létrejöjjön a közösség megélése Istennel és a jelen lévő gyülekezettel.
Egy tervezői gesztus megemlékezik azokról az időkről, amikor a templom fizikai valójában még nem, csak az egyházközség szívében létezhetett.
A megújulás lehetőségeinek keresése a folytonosság megteremtésével.
„Ti magatok is mint élő kövek épüljetek lelki házzá” (1Pt 2 , 5)
„Én vagyok az igazi szőlőtő, és az én Atyám a szőlősgazda… ti a szőlővesszők.” (János 15:1, 5)
A piliscsabai evangélikus templom, hirdetve az evangélikus egyház missziói jelmondatát: „láthatóan evangélikus”. A találkozások színtere.
BÉTHEL EVANGÉLIKUS TEMPLOMDerekegyház új római katolikus temploma a középkorban földig rombolt, Árpád-kori elődje szakrális térkompozíciójának különleges világát idézi.
SZENTHÁROMSÁG RÓMAI KATOLIKUS TEMPLOMAmikor a fény elhalványul, a tér élettel telítődik.
Tisztelni és megérteni a régit, majd az eredeti értékrend mentén hozzáadni új minőséget. Az alkalmazott anyagok értékeit őszintén és tisztán felmutatni.
TORNAPAJTAA háznak nem csak a városszövetben és épített környezetében, hanem a település közösségének életében is fontos szerepe van.
Az épületnek arca, szemei, szemöldöke és szája van, hullámzó üstöke alatt nyílik meg a tudás szentélye, mely egyben a város egyik legfontosabb közösségi fóruma.
JÓZSEF ATTILA KÖNYVTÁRA térben szereplő valamennyi elem egységességre, erős kapcsolat kiépítésére törekszik. Összművészeti alkotás létrehozása volt a célunk.
A múzeum egy nyitott, a közösség által intenzíven használt tér, a város egyik jelképe, építészeti és kulturális értelemben is igazodási pont.
A klasszikus korokból átörökített építészeti részletek képesek a mai kor esztétikai és technológiai elvárásaival harmonikusan együttműködő, az érzelmekre ható építészetet teremteni.