M3 METRÓVONAL REKONSTRUKCIÓJA

Generáltervező

Csapó Balázs, PARAGRAM
Erő Zoltán, PALATIUM

FERENCIEK TERE

Kosztolányi Zsolt, A Plusz Stúdió
Klopp András, A Plusz Stúdió

NÉPLIGET

Antal Máté, NAUTES, Bright Field Studios
Hajnal Soma, NAUTES, Bright Field Studios
Tóth Zoltán, NAUTES, Bright Field Studios

KÁLVIN TÉR

Kosztolányi Zsolt, A Plusz Stúdió
Klopp András, A Plusz Stúdió
Brückner Dóra, A Plusz Stúdió
Csapó Balázs, PARAGRAM
Erő Zoltán, PALATIUM

HATÁR ÚT

Antal Máté, NAUTES, Bright Field Studios
Hajnal Soma, NAUTES, Bright Field Studios
Tóth Zoltán, NAUTES, Bright Field Studios

ARANY JÁNOS UTCA

Csapó Balázs, PARAGRAM
Germán Tibor, PARAGRAM

CORVIN-NEGYED

Hatvani Ádám, sporaarchitects
Dékány Tibor, sporaarchitects
Czigléczki Attila , sporaarchitects

SEMMELWEIS KLINIKÁK

Strak-Takács Orsolya, PARAGRAM
Csapó Balázs, PARAGRAM
Germán Tibor, PARAGRAM

NYUGATI PÁLYAUDVAR

Hatvani Ádám, sporaarchitects
Dékány Tibor, sporaarchitects
Czigléczki Attila , sporaarchitects

Fotó

archív fotók, Corvin-negyed, Ferenciek tere, Határ út, Kálvin tér, Népliget, Nyugati pályaudvar – Danyi Balázs; Arany János utca, Semmelweis klinikák – Gulyás Attila

A budapesti M3 metró 1970 és 1990 között épült, déli és középső, belvárosi vonalszakaszainak felújítása 2019-től 2023-ig zajlott. A technológiai rendszerek szinte teljes cseréje mellett megújult az állomások építészete is: a rekonstrukció fókuszában az alapstruktúra felülvizsgálata, a korszerűsítés és az akadálymentesítés állt. A hetvenes, nyolcvanas évek designikonjaként jegyzett eredeti formanyelv a korban hozzáférhető szűkös burkolati termékpalettával, élénk színezéssel és egyedi bútorokkal operált. Az arculati megújítás ezeket a tervezési elveket követi, de rendszermegoldások variábilis alkalmazásának kortárs átiratával. A tervezés során a metróvonal egységessége és az értékmentés mellett újszerű, időtálló, nagyvonalúan megformált és valódi utasélményt adó terek, valamint a helyszínre reflektáló egyedi karakter létrehozása volt a cél.

Helyszín

Budapest

English